Všeobecné obchodné a reklamačné podmienky

1. Obchodné podmienky

Tieto obchodné podmienky sú určené pre nákup prostredníctvom elektronického obchodu LIGHTSTORE  a stanovujú zmluvné vzťahy medzi kupujúcim a spoločnosťou  ANIROLL spol. s r.o. údaje, ktorá e-shop prevádzkuje  (ďalej len „predávajúci“).

Všetky uvádzané ceny sú vrátene 20% DPH.

 

2. Objednávka

Kupujúci objednáva výrobky v e-shope, prípadne e-mailom . Po odoslaní objednávky kupujúci obdrží „Potvrdenie o prijatí objednávky e-mailom . Od tej chvíle pre obidve strany platia práva a povinnosti vyplývajúce z reklamačného poriadku, občianskeho a obchodného zákonníka.

V deň expedície tovaru je zákazníkovi opäť zaslaný informatívny mail o expedícii tovaru z nášho skladu. Zásielka je doručená do dvoch pracovných dní od momentu prebrania balíka zásielkovou službou.

Ku každej zásielke prikladáme faktúru, ktorá slúži ako doklad o kúpe a zároveň pre prípad reklamácie celá dokumentácia k tovaru je súčasťou balenia objednaného tovaru.

Objednávky nad 300 EUR s DPH sú telefonicky overované z dôvodu, aby nedošlo  ku  chybe pri objednávanom množstve.

 

3. Storno objednávky

a) Zo strany kupujúceho
Objednávku môžete stornovať do momentu Potvrdenia objednávky predávajúcim. Po tomto termíne iba v prípade, že predávajúci nesplní dohodnuté podmienky dodania.

b) Zo strany predávajúceho

Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v týchto prípadoch:

Objednaný tovar bol vypredaný a nie je možné ho znova zabezpečiť.
Objednávku nebolo možné overiť v prípade, že bola nad 300 EUR s DPH (chybne zadané telefónne,  číslo opakovane nedostupné, zákazník neodpovedá na maily ...)
Tovar sa už nevyrába alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena.

Ak táto situácia nastane, predávajúci bude okamžite kontaktovať zákazníka za účelom dohody o ďalšom postupe.

 

4. Dodacie podmienky

Kupujúci vlastným výberom určuje spôsob doručenia. Dodávka sa realizuje nasledujúcimi možnosťami:

  • zásielkovou službou (tovar je doručený do 2 pracovných dní od expedície z nášho skladu)

Dodacie lehoty sú upresnené v informatívnom e-maili podľa dostupnosti tovaru na sklade. Ak máme tovar skladom, tovar je ihneď expedovaný. Ak nemáme tovar skladom, avšak je skladom u dodávateľa, tovar expedujeme do 10 dní, inak podľa dostupnosti tovaru u dodávateľa (dátum je však informatívny).

Prepravné náklady závisia od výšky objednávky, a to nasledovne:
 

Pri objednávke do 35 EUR s DPH sú prepravné náklady po SR 3 EUR s DPH.
Pri objednávke nad 35 EUR s DPH je dodanie po SR zdarma.

Tovar, ktorý nebude uhradený  dobierkou, bude vyexpedovaný až po nabehnutí úhrady na účet predávajúceho.

 

5. Platobné podmienky

Platba za tovar je možná uhradiť v EUR jedným z nasledujúcich spôsobov

  • dobierkou (pri preberaní tovaru obdržíte doklad o prevzatí tovaru, ktorý je zároveň dokladom o zaplatení tovaru) - cena dobierky je 1,60 Eur
  • predfaktúrou – prevodom na účet - bez poplatku

 

6. Záruka, reklamácie a odstúpenie

Na zakúpený tovar je poskytovaná záruka 24 mesiacov, pokiaľ nie je uvedené inak a začína plynúť dňom prevzatia tovaru.
Kupujúci má nárok neprebrať tovar v prípade, ak je neúplný alebo viditeľne poškodený prepravou. V tom prípade má kupujúci nárok na výmenu tovaru.
Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný doručiť reklamovaný tovar na adresu ANIROLL spol. s r.o.,Bratislavská 1184, 93101 Šamorín, kuriérom alebo osobne. Tovar musí byť s priloženým dokladom o kúpe (alebo jeho kópiou) a s popisom chyby, a ako sa chyba prejavuje. Tovar musí byť zaslaný (doručený) so všetkými jeho súčasťami, s ktorými bol dodaný.

Predávajúci je povinný reklamáciu vybaviť do 30 dní od jej uplatnenia. Predávajúci vydá kupujúcemu písomný doklad o uplatnení reklamácie bezodkladne najneskôr však s vyjadrením o výsledku reklamačného konania. Reklamácia sa nevzťahuje na chyby zavinené spotrebiteľom v dôsledku používania v rozpore s návodom na použitie a ani na škody spôsobené vyššou mocou.

Spotrebiteľ má v súlade s ustanovením § 12 zákona č. 108/2000 Z.z. právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 pracovných dní od prevzatia tovaru. Je potrebné, aby spotrebiteľ písomné odstúpenie od zmluvy v uvedenej lehote doručil osobne na adresu ANIROLL spol. s r.o.,Bratislavská 1184, 93101 Šamorín alebo toto odstúpenie najneskôr v posledný deň lehoty podal na poštovú prepravu. V odstúpení je potrebné uviesť identifikačné údaje spotrebiteľa, identifikačné údaje predávajúceho, číslo faktúry a tovar, ktorý nám vraciate. Kupujúci alebo predávajúci si týmto vrátia všetky plnenia, ktoré si navzájom poskytli. Predávajúci vráti spotrebiteľovi peňažné plnenie do 15 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy. Odporúčame Vám, aby ste nám tovar posielali doporučene. Tovar prosím nezasielajte na dobierku, takýto tovar neprevezmeme.

 

7. Ochrana osobných údajov

 

Základné informácie

Správca osobných údajov

Sme spoločnosť ANIROLL spol. s r.o. so sídlom M.Curie-Sklodowskej 13, 85104 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 35684020, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu v Bratislave I, oddiel Sro, vložka 10419/B, a sme správcom vašich osobných údajov.

Aké osobné údaje spracovávame

Osobné údaje, ktoré nám poskytnete

Spracovávame osobné údaje, ktoré nám sami poskytnete.

Pokiaľ si u nás napr. objednáte tovar či služby, potrebujeme od vás údaje, ktoré sú v objednávkovom procese označené ako povinné (ide predovšetkým o vaše meno a priezvisko, doručovaciu adresu a telefónne číslo). Pokiaľ by sme tieto údaje nemali, nemohli by sme vám tovar správne doručiť. Ďalej pre účely predaja tovaru či služieb potrebujeme vašu e-mailovú adresu, na ktorú vám zašleme potvrdenie objednávky, ktoré zároveň slúži ako potvrdenie uzavretej kúpnej zmluvy.

Pri objednaní tovaru alebo služieb môžete vyplniť aj nepovinné údaje. Tie nám pomáhajú k lepšiemu a efektívnejšiemu splneniu uzavretej zmluvy. Nepovinné údaje nám poskytujete dobrovoľne.

Následne potom čo vám bude tovar doručený, vám môže byť doručená e-mailová správa so žiadosťou o ohodnotenie zakúpeného tovaru.

V rámci vybavenia objednávky dochádza k spracúvaniu osobných údajov za účelom vystavenia faktúr, vystavenia skladových (dodacích) listov, zabezpečenia dopravy ako aj účtovania v účtovníctve. 

 

Osobné údaje, ktoré získavame inak než priamo od vás

V rámci spoločných marketingových kampaní môžeme vaše osobné údaje spracovávať aj my a pre účely marketingových kampaní, prípadne pre účely riadneho splnenia zmluvy a môžeme ich kombinovať.

 

Osobné údaje, ktoré spracovávame automaticky

Pri návšteve našej webovej stránky o vás môžeme zhromažďovať určité informácie, ako sú napr. IP adresa, dátum a čas prístupu na našu webovú stránku, informácie o vašom internetovom prehliadači, operačnom systéme či nastavení vášho jazyka. Môžeme taktiež spracovávať informácie o vašom správaní na našich webových stránkach, tj. napr. aké odkazy na našich webových stránkach navštívite a ktorý tovar je vám zobrazený. Informácie o vašom správaní na webe sú však z dôvodu vášho maximálneho súkromia anonymizované, a preto ich ani sami nedokážeme priradiť konkrétnemu užívateľovi, tj. konkrétnej osobe.

Ak pristupujete na naše webové stránky z mobilného telefónu či obdobného prístroja môžeme spracovávať aj informácie o vašom mobilnom zariadení (dáta o vašom mobilnom telefóne, prípadné záznamy o zlyhaní aplikácie a pod).

 

Cookies

Na webových stránkach Prevádzkovateľa dochádza k zhromažďovaniu informácií o správaní sa užívateľov pomocou súborov cookies.  Súbory cookies sú malé textové súbory s informáciami, ktoré internetové stránky ukladajú na váš počítač alebo mobilné zariadenie v prípade, že tieto webové stránky prechádzate. V týchto súboroch sú uložené informácie o vašich krokoch a nastaveniach. Náš web používa súbory cookies s cieľom zaistiť užívateľom lepší užívateľský komfort a tiež zlepšiť funkčnosť a výkonnosť stránok a taktiež z marketingových a propagačných dôvodov.

 

Na tomto webe používame následujúce cookies:

  • Cookies prvej strany – sú potrebné pre zaistenie chodu webových stránok (krátkodobé). Zároveň využívame dlhodobé cookies pre zbieranie agregovaných anonymných dát o návštevníkoch webu (Google Analytics).
  • Cookies tretej strany – cookies reklamných systémov, sociálnych sietí, vložených videí…

 

Nastavenie súboru cookies

Nastavenie súboru cookies je možné vo webovom prehliadači zmeniť, ale v prvom rade je potrebné Vás upozorniť, že pokiaľ budú cookies deaktivované v prehliadači, nebudete ďalej môcť využívať všetky interaktívne prvky našich webových stránok. Väčšina novších webových prehliadačov (ako Google Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer, Safari…) ponúka možnosť kontroly uložených cookies prostredníctvom nastavenia prehliadača. V rámci nastavenia svojich prehliadačov môžete jednotlivé cookies ručne mazať, blokovať či natrvalo zakázať ich použitie, tiež je možné blokovať alebo povoliť len pre jednotlivé internetové stránky. Pre detailnejšie informácie prosím použite nápovedu Vášho prehliadača. Pokiaľ bude mať Váš prehliadač použitie cookies povolené, budeme vychádzať z toho, že súhlasíte s využívaním štandardných cookies zo strany nášho serveru.

 

Google Analytics

Tento web využíva službu Google Analytics, ktorého poskytovateľom je spoločnosť Google, Inc. („Google“). Jedná sa o službu, ktorá zaznamenáva správanie návštevníkov webových stránok a umožňuje ho vyhodnocovať. Tým pomáha zlepšovať webové stránky, ich užívateľskú prívetivosť. Zbierané dáta o užívateľoch stránok sú anonymné. Služba nezbiera osobné a citlivé údaje. Google môže tieto informácie o užívateľoch poskytnúť tretím osobám, ak je to požadované zákonom alebo ak budú tieto tretie osoby spracovávať tieto údaje pre Google.
Služba Google Analytics je naviac rozšírená o nasledujúcu reklamnú funkciu, ktorú poskytuje spoločnosť Google

  • Remarketing.
  • GDN (Google display network) reporting.
  • Demografické a záujmové prehľady Google Analytics.

Viac informácií o využívaní a zbere dát nájdete v zmluvných podmienkach spoločnosti Google.

Ak si neželáte byť zahrnutý do štatistík služby Google Analytics, môžete využiť možnosť zablokovania cez Google Analytics Opt-out.

 

Využívanie podobných technológií

Vzhľadom ku skutočnosti, že súbory cookies nie sú jediný spôsob, ako je možné sledovať alebo rozpoznať užívateľa webových stránok, sú podľa potreby používané aj iné podobné technológie (sledovacie softwary), ktoré sledujú našich užívateľov. To nám napríklad umožňuje sledovať vzorce správania užívateľov na našom webe a to využiť pre marketingové účely, poskytovať alebo využívať služieb cookies, či zlepšovať výkon online funkcií.

 

Remarketing

Pre účely remarketingu Prevádzkovateľ zhromažďuje súbory cookies uložené v prehliadači návštevníka. Remarketing je zobrazovanie reklám na základe predchádzajúcich návštev návštevníka stránok Prevádzkovateľa. Po príchode na webové stránky je návštevník označený a anonymne zaradený do zoznamu cieľového publika. Toto označenie je zaistené cez súbory cookies. Dáta z remarketingu požívame výhradne k segmentácii návštevníkov za účelom doručenia relevantnejšieho reklamného oznámenia. Segmenty sú vytvorené na základe niekoľkých všeobecných vzorcov správania návštevníkov. Komerčné oznámenia sú zobrazované vo vyhľadávačoch Google, a pod. Remarketing je zaistený prostredníctvom remarketingových platforiem, ako napr. Google AdWords, Seznam Sklik a iné.

 

Odkazy na weby tretích strán

V priebehu prehliadania webu môžete naraziť na hypertextové odkazy odkazujúce na webové stránky tretích strán. Poskytovateľ nezodpovedá za zber ani použitie osobných údajov na týchto webových stránkách či aplikáciach a doporučuje vám, aby ste sa pred prehliadaním týchto webových stránok či použitím takých aplikácií a služieb dôkladne zoznámili s príslušnými podmienkami a prehláseniami o ochrane osobných údajov.

Prevádzkovateľ ďalej používa aj prostredie sociálnych sietí, ako sú služby Heuréka či Facebook, za účelom používania a získavania informácií. Tieto moduly plug-in iných platforiem je možné poznať podľa loga a príslušnej štylizácie textu danej platformy. Pokiaľ tak niektorý z týchto modulov plug-in použijete k výberu niektorého z našich webov, ten potom môže vytvoriť priame spojenie medzi používaným prehliadačom a webom príslušnej sociálnej siete. Pretože tento prenos prebieha vždy medzi danou sieťou a prehliadačom, nemá Prevádzkovateľ prístup k odosielaným dátam a nemá ani žiadne informácie o nich. Pokiaľ ste boli súčasne prihlásení k niektorej z platforiem alebo sa neskôr prihlásite k danej sociálnej sieti, modely plug-in budú môcť automaticky pripojiť informácie k Vášmu účtu. Rovnaký postup platí aj pre použitie modulov plug-in (napríklad tlačítka „To sa mi páči“) alebo pridávanie komentárov.

 

 

Odovzdávanie osobných údajov tretím subjektom

V týchto prípadoch odovzdávame vaše osobné údaje tretím subjektom:

  • Doručenie tovaru: vami zvolený dopravca by vám nikdy nebol schopný doručiť objednaný tovar, ak by sme mu neodovzdali údaje, kam a komu konkrétne má tovar doručiť. Tieto údaje dopravcovi odovzdáme podľa toho, ako ich vyplníte v objednávke. Takto odovzdané údaje zahŕňajú predovšetkým vaše meno a priezvisko, doručovaciu adresu, tel. číslo, na ktorom vás môže dopravca kontaktovať a pokiaľ nebol tovar uhradený vopred, tak aj prípadne sumu, ktorú treba pri prevzatí tovaru uhradiť. Dopravca je vo vzťahu k osobným údajom, ktoré mu odovzdáme, oprávnený spracúvať ich len na účely doručenia tovaru a potom osobné údaje bezodkladne zmazať.
  • Platobné karty: naša spoločnosť nemá údaje o platobných kartách, ktorými u nás platíte. Údajmi o vašich platobných kartách disponuje iba zabezpečená platobná brána a príslušná banková inštitúcia.
  • Prevádzkovateľ poveril sprostredkovateľa, ktorý je prevádzkovateľom internetového portálu heureka.sk so službou Overené zákazníkmi, spoločnosť Heureka Shopping, s.r.o. so sídlom Karolínksa 650/1, 186 00 Praha, IČO: 02387727 / , aby v mene prevádzkovateľa e-shopu spracúvala jednorázovo osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko, e-mail a informácie o objednanom tovare za účelom hodnotenia kvality nákupu. Pre účely tohto hodnotenie zašle sprostredkovateľ jednorazový e-mail kupujúcemu s možnosťou hodnotenia. 
  • Štátne orgány: v prípade vymáhania našich práv môžu byť vaše osobné údaje odovzdané tretiemu subjektu (napr. advokátovi). Ak nám právny poriadok, alebo orgán štátnej moci (napr. PZ SR), uloží povinnosť, aby sme mu odovzdali vaše osobné údaje, musíme tak urobiť.

 

Marketingové oznámenie

Odber priamych marketingových oznámení môžete kedykoľvek odhlásiť. Najjednoduchším spôsobom je kliknúť na odkaz „odhlásiť odber“ v ktoromkoľvek e-maily alebo oznámení, ktoré vám zašleme. Ďalej nás môžete kontaktovať pomocou našich kontaktných údajov uvedených na našich webových stránkach.

 

Aké máte práva v súvislosti s ochranou Vašich osobných údajov

 

Dotknutá osoba má práva vymedzené v zmysle ust. § 19 a nasl. Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení platných noviel a to konkrétne: 

  • právo na informácie, ktoré je plnené týmto obsahom a obchodnými podmienkami, 

Uplatniť vaše práva si môžete zaslaním emailovej správy na mail eshop@lightstore.sk  alebo zaslaním písomnej žiadosti na adresu: ANIROLL spol. s r.o. so sídlom M.Curie-Sklodowskej 13, 85104 Bratislava

  • právo požadovať prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby - § 21 Zákona spočíva vo Vašom práve dožadovať sa akým spôsobom a na aké účely sú Vaše údaje spracúvane, pričom túto požiadavku môžete adresovať na kontaktný e-mail., 

 

  • právo na opravu osobných údajov - § 22 Zákona Vám umožňuje opraviť osobné údaje ak sú neaktuálne, 

Ak sa domnievate, že naša spoločnosť o vás spracúva nesprávne osobné údaje, môžete využiť toto právo priamo v nastaveniach vášho konta v sekcii „Môj účet“ alebo nás požiadať o ich opravu. Záleží nám na tom, aby sme o vás spracúvali správne osobné údaje, preto toto právo určite využite vždy, keď sa napríklad presťahujete alebo príde k zmene akéhokoľvek vášho osobného údaju, ktorý je pre váš vzťah s nami dôležitý.

  • právo na vymazanie osobných údajov - § 23 Zákona využijete v prípade ak nemáte záujem, aby prevádzkovateľ ďalej spracúval osobné údaje, 

Máte právo na vymazanie Vašich osobných údajov, ktoré o vás spracúvame, v prípade ak sú splnené nasledovné podmienky a neuplatňujú sa zákonné výnimky:
-    údaje už nie sú potrebné na účely, na ktoré sa získavali
-    odvoláte súhlas na spracúvanie Vašich osobných údajov a na ich spracúvanie neexistuje iný právny základ
-    namietnete na základe Vašej konkrétnej situácie spracúvanie Vašich osobných údajov, spracúvaných na základe oprávneného záujmu a neprevažujú oprávnené dôvody na pracúvanie alebo namietnete spracúvanie za účelom priameho marketingu
-    osobné údaje sa spracúvali nezákonne.
V prípade, ak by boli Vaše osobné údaje zverejnené a Vy si u nás uplatníte právo na vymazanie, vymažeme aj takéto zverejnené osobné údaje. Zároveň budeme informovať ostatných príjemcov vašich osobných údajov, že ste si uplatnili právo na vymazanie a mali by teda vymazať všetky odkazy na Vaše osobné údaje, ak to bude technicky možné so zreteľom na dostupnú technológiu a náklady na vykonanie týchto opatrení.

  • právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov - § 24 Zákona uplatníte v prípade ak sa domnievate, že osobné údaje boli spracúvané v rozpore so zákonom, 

Máte tiež právo nás požiadať o dočasné obmedzenie spracúvania, a to v týchto prípadoch:
-    ak sa domnievate, že o vás spracúvame nesprávne osobné údaje, do doby, než sa overí správnosť týchto osobných údajov
-    spracúvanie Vašich osobných je protizákonné a Vy sa rozhodnete namiesto vymazania osobných údajov žiadať obmedzenie ich spracúvania
-    už nepotrebujeme osobné údaje na účely spracúvania, avšak tieto sú potrebné pre Vaše vlastné účely preukázania, uplatňovania alebo obhajovania vašich právnych nárokov
-    v prípade ak namietate spracúvanie Vašich osobných údajov, do doby overenia či oprávnené dôvody pre spracúvanie osobných údajov prevažujú nad vašimi oprávnenými záujmami
 

  • právo namietať spracovanie osobných údajov - § 27 Zákona,
  • právo na prenosnosť osobných údajov,
  • právo podať podnet na dozorný orgán vo vzťahu k spracúvaným osobným údajov.

 

Bezpečnosť

 

Prevádzkovateľ zhromažďuje osobné údaje len v rozsahu potrebnom pre účely uvedené v týchto zásadách a používa patričné bezpečnostné technológie, ktorými zaisťuje bezpečnosť, integritu a ochranu súkromia u všetkých osobných údajov. Všetky osobné údaje poskytnuté Prevádzkovateľovi sú zabezpečené štandardnými postupmi a technológiami. Prevádzkovateľ nemôže vďaka povahe prostredia internetu úplne zaručiť bezpečnosť informácií, ktoré užívatelia na weby Prevádzkovateľa vložia. Prevádzkovateľ ale používa také bezpečnostné opatrenia, ktoré sú všeobecne doporučené k tomu, aby nedošlo k neoprávnenému prístupu k poskytnutým údajom.

V prípade, ak nesúhlasíte s ďalším spracovaním svojich osobných údajov za účelom ponúkania tovarov a služieb, ste oprávnený svoj nesúhlas kedykoľvek Prevádzkovateľovi oznámiť prostredníctvom e-mailu na adresu eshop@lightstore.sk


Osobné údaje pre e-mailové marketingové účely v rozsahu meno a priezvisko, e-mailová adresa sú poskytnuté na dobu piatich rokov. Tieto osobné údaje nie sú poskytované tretím stranám.


Svoj súhlas môže kupujúci kedykoľvek odvolať zaslaním Odvolania so spracúvaním osobných údajov, pričom tieto okamžite mažeme. Odhlásenie je možné aj prostredníctvom odškrtnutia políčka v užívateľskom účte používateľa (ak kupujúci požiadal o vytvorenie užívateľského účtu). Z našej strany Vami poskytnuté osobné údaje už nebudeme používať na účely e-mailového marketingu.  

Tieto Podmienky ochrany osobných údajov vrátane ich súčastí sú platné a účinné od 25. 5. 2018.

 

8. Záverečné ustanovenie

Zákazník súhlasí s používaním elektronickej komunikácie a vyššie uvedenými obchodnými podmienkami

Tieto nákupné podmienky sú platné od 25.05.2018 a plne nahradzujú predchádzajúce nákupné podmienky.
Vyhradzujeme si právo zmeniť nákupné podmienky bez predchádzajúceho upozornenia.

 

 

Reklamácie

1. Záručná doba

  • začína plynúť v momente prevzatia tovaru kupujúcim.
  • na tovar zakúpený v internetovom obchode lightstore.sk je 24-mesačná, ak nie je uvedené inak.
  • sa predlžuje o dobu vybavovania reklamácie. Ak predajca reklamáciu vybaví výmenou tovaru, začína plynúť nová záručná doba.
  • sa vzťahuje aj na výrobky predávané vo výpredajoch či so zľavou. Ak je však poskytnutá zľava kvôli určitej závade tovaru, túto vadu potom nie je možné reklamovať.
  • ak predávajúci pri zakúpení tovaru dá kupujúcemu dar, tak naň nie je záruka poskytnutá.

Nárok na uplatnenie záruky zaniká v prípade neodbornej montáže, neodborného uvedenia tovaru do prevádzky ako aj pri neodbornej manipulácii s tovarom, prípadne pôsobením vonkajších udalostí, ktoré nemajú svoj pôvod v konaní účastníkov zmluvy a ich vznik nemohli nijako ovplyvniť.

 

2. Ako postupovať pri reklamácii

Kontrola tovaru pri prevzatí

Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný skontrolovať obal, v ktorom je tovar zabalený (či nie je poškodený) a podpísať dokument o prevzatí zásielky. V prípade jeho poškodenia je nutné na mieste dodania tovaru spísať s prepravcom - kuriérskou službou - protokol o zistených chybách spôsobených počas prepravy. V opačnom prípade sa má za to, že kupujúci tovar prevzal v nepoškodenom stave. Predávajúci neuzná prípadné neskoršie reklamácie z tohto dôvodu.

Kupujúci má nárok neprebrať tovar, ak je viditeľne poškodený prepravou. V tom prípade má kupujúci nárok na výmenu tovaru.

Informáciu o tom, že zásielka je neúplná alebo poškodená, je nutné oznámiť e-mailom na eshop@lightstore.sk  alebo telefonicky na tel.č. +421 915 69 57 00.  Následne protokol o zistených chybách bez zbytočného odkladu zaslať e-mailom alebo poštou Predávajúcemu.

Kupujúci je povinný dodaný tovar prehliadnuť bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 48 hodín po jeho prevzatí. Ak kupujúci zistí nekompletnosť tovaru alebo akékoľvek poškodenie tovaru spôsobené prepravou, ktoré sa neprejavuje vonkajším poškodením obalu, je povinný reklamáciu bezodkladne, najneskôr však do dvoch pracovných dní od prevzatia zásielky uplatniť u predávajúceho. Inak sa dodávka považuje za kompletnú a bez chýb a reklamácie z tohto titulu nebudú akceptované.

 

Lehota na vybavenie reklamácie

Reklamácie musia byť vybavené bez zbytočného odkladu, v odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

 

Zaslanie reklamovaného tovaru

Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný doručiť reklamovaný tovar predávajúcemu, a preto je potrebné postupovať nasledovne. Kupujúci

  • zabalí tovar so všetkými jeho súčasťami, s ktorými bol dodaný, bez znečistení a do vhodného obalu, ktorý ho dostatočne ochráni a vyhovuje nárokom na prepravu krehkého tovaru.
  • reklamovaný tovar zašle na adresu ANIROLL spol. s r.o.,Bratislavská 1184, 93101 Šamorín na vlastné náklady. Tovar neposielajte dobierkou!
  • k reklamovanému tovaru priloží doklad o kúpe a popis závady, chyby a ako sa chyba prejavuje.

Rozhodujúci dátum na plynutie lehoty reklamácie je dátum prijatia reklamovaného tovaru od kuriéra alebo poštového doručovateľa.

Predávajúci vydá kupujúcemu písomný doklad o uplatnení reklamácie bezodkladne, najneskôr však s vyjadrením o výsledku reklamačného konania.

Reklamácia sa nevzťahuje na chyby zavinené spotrebiteľom v dôsledku používania v rozpore s návodom na použitie a ani na škody spôsobené vyššou mocou.

 

3. Vrátenie tovaru

Spotrebiteľ má v súlade s ustanovením §12 zákona č.108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 pracovných dní od prevzatia tovaru. Je potrebné, aby spotrebiteľ písomné odstúpenie od zmluvy v uvedenej lehote doručil osobne na adresu ANIROLL spol. s r.o.,Bratislavská 1184, 93101 Šamorín alebo toto odstúpenie najneskôr v posledný deň lehoty podal na poštovnú prepravu.

V odstúpení je potrebné uviesť identifikačné údaje spotrebiteľa, identifikačné údaje predávajúceho, číslo faktúry a tovar, ktorý vraciate.

Kupujúci a predávajúci si týmto vrátia všetky plnenia, ktoré si navzájom poskytli.

Po vrátení tovaru predávajúci vráti spotrebiteľovi cenu tovaru do 15 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy.

Odporúčame vám, aby ste nám tovar posielali doporučene, ale nie na dobierku. Takýto tovar neprevezmeme.

 

4. Alternatívne riešenie sporov

  1. Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na eshop@lightstore.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk.
  2. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
  3. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.